دستگاه فلزیاب قدرتمند و حرفه ای IC98 مفهوم Delay لوپ و نحوه تنظیم دستی آن در دستگاه فلزیاب

مفهوم Delay لوپ و نحوه تنظیم دستی آن در دستگاه فلزیاب

آیتم Delay یا Wait در دستگاه فلزیاب به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم برای فلزیاب تعیین کنیم که پس از دریافت سیگنال بازگشتی از لوپ یا سیم‌پیچ، برای شروع محاسبات آشکارسازی فلز چه مدت زمانی را بر حسب میکروثانیه (μs) منتظر بماند و پس از آن اقدام به شروع محاسبات و اعمال الگوریتم های قسمت سنس کند.

به صورت کلی از آیتم دیلی (Delay یا Wait) برای حذف ناحیه نویز در ابتدا سیگنال دریافتی جهت افزایش دقت و پایداری دستگاه فلزیاب در تشخیص فلزات و حذف ذرات و املاح رسانای خاک استفاده می شود.

مفهوم Delay لوپ و نحوه تنظیم دستی آن در دستگاه فلزیاب

فلزیاب‌های حرفه‌ای همچون دستگاه فلزیاب آی‌سی98 از تنظیم Delay یا Wait در منوی تنظیمات خود پشتیبانی می کند که این آیتم این امکان را به اوپراتور دستگاه می دهد تا بتواند با تنظیم کردن مدت زمان شروع محاسبات قسمت سنس فلزیاب پس از دریافت سیگنال بازگشتی، میزان حساسیت دستگاه فلزیاب به فلزات کوچک و همچنین املاح و ذرات خاک را با توجه به محیط کاوش تنظیم کند.

نحوه تنظیم اتوماتیک Delay

در دستگاه فلزیاب IC98 مقدار اولیه Delay برای داشتن بهترین عملکرد، بر اساس کیفیت لوپ و شرایط آلودگی محیط کاوش به صورت اتوماتیک در کسری از ثانیه توسط خود دستگاه محاسبه می شود که به این قابلیت ویژه Delay Finder می گویند.

در حقیقت زمانیکه شما دکمه بالانس دستگاه فلزیاب آی‌سی98 را می زنید، این قابلیت فعال می شود و بر اساس الگوریتم های تعریف شده مقدار اولیه Delay بر اساس کیفیت لوپ فلزیاب و شرایط خاک محاسبه می شود و بر روی نمایشگر دستگاه نمایش داده می شود. حال هرچقدر میزان این عدد بدست آمده کمتر باشد به این معناست که کیفیت لوپ دستگاه و شرایط محیط کاوش مناسب‌تر است.

بالانس اتوماتیک دستگاه فلزیاب آی سی98

نحوه تنظیم دستی Delay

در دستگاه فلزیاب آی‌سی98 شما می توانید مقدار دیلی را توسط آیتم Wait از طریق منوی تنظیمات دستگاه بسته به شرایط محیط کاوش به صورت دلخواه تنظیم کنید. توجه داشته باشید مقدار نهایی Delay برابر با جمع مقدار دیلی دستی که خودتان تعیین کرده‌اید با مقدار دیلی اتوماتیک که به صورت خودکار توسط دستگاه محاسبه شده است می باشد.

به عنوان مثال اگر در هنگام بالانس کردن فلزیاب، دستگاه مقدار Wait اتوماتیک را مقدار 20 نمایش دهد و شما مقدار Wait دستی را در تنظیمات بر روی عدد 14 تنظیم کرده باشید، مقدار نهایی Delay برابر با 34 میکرو ثانیه خواهد بود.

بهترین تنظیم برای Delay دستی

در صورتیکه منطقه‌ای که قصد کاوش در آنرا دارید، دارای خاک سرشار از ذرات و املاح رسانا است، پیشنهاد می کنیم مقدار آیتم Wait را در تنظیمات دستگاه در بازه 2 الی حداکثر 60 میکرو ثانیه تنظیم کنید.

  • در صورتیکه برای کاوش از لوپ کوچک استفاده می کنید مقدار 2 الی 16 می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • در صورت استفاده از لوپ های بزرگ می توانید مقدار Wait را بین 2 الی حداکثر 60 نیز تنظیم کنید.

توجه داشته باشید تنظیم مقدار Wait یک موضوع تجربه ای است چراکه بسته به شرایط محیط کاوش تنظیم متفاوتی برای آن باید اعمال شود و به همین علت درک عملکرد و تنظیم دقیق آن نیاز به صرف زمان و انجام آزمون و خطا در محیط واقعی توسط اوپراتور دستگاه دارد. همچنین مهم است بدانید، عدم تنظیم صحیح دیلی می تواند سبب ناپایدار شدن و کاهش دقت دستگاه فلزیاب شود.